BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, April 11, 2009

hari ini..



Kesibukan setiap hari kadang-kadang membuat saya terasa hidup ini bagaikan satu bebanan. Setiap pagi bangun dengan rutin harian yang biasa. Kadang-kadang terasa jemu. Di saat saya menulis untuk ruangan blog saya pada hari ini, saya terfikir sibukkah saya sebenarnya? Atau saya hanya berpura-pura sibuk untuk lari daripada menghadapi kenyataan? Kenyataannya sangat jelas di depan mata. Hanya saya yang enggan mengakui. Berpura-pura tidak dengar tapi sebenarnya dengar. Berpura-pura tidak memandang tapi sebenarnya memerhati. Berpura-pura diam tapi hati berbicara tanpa henti. Sememangnya hidup saya penuh dengan kepura-puraan. Jangan terlalu percayakan saya nanti anda yang akan terpedaya seperti diri saya memperdaya diri saya (aduh..pening aku..).

Saya sebenarnya dalam dilema. Tidak puas hati tapi memendam dalam hati. Argh!!!! Sakit hati! Aku rasa apa yang aku buat semua tak berbaloi. Seperti mencurah air ke atas daun keladi. Sia-sia.
Terasa diri ini sangat bodoh!

**Selepas lima minit(berjaya menenangkan fikiran yang tadi tengah bercelaru)...

Saya yang bersalah. Usaha yang dilakukan masih lagi tak mencukupi.Kejayaan tak datang bergolek. Dugaan dari ALLAH untuk hamba-Nya supaya diri ini sentiasa mengingati-Nya.Masih ada waktu walaupun masa yang ada untuk saya sangat limited. Doakan saya. Untuk saya menemui kejayaan dan impian yang saya dambakan setiap hari dan setiap saat. Terima kasih buat semua.